Het loopt al weer naar het einde van het jaar. Nog even en we zitten al weer in 2018, het jaar van de 49ste IJsselmeer-Zwemmarathon en de 9de Brakeboer Trofee. De organisatie hoopt uiteraard weer op mooie wedstrijden maar denkt ook verder naar 2019. Het jaar van de 50ste IJsselmeer-Zwemmarathon en de 10de Brakeboer Trofee. Uiteraard maken we daar een feestje van.

Maar dan? Zoals het er nu voor staat komt er geen 51ste IJsselmeer-Zwemmarathon omdat de organisatoren in Medemblik het na zoveel jaren wel welletjes vinden en er mee willen stoppen. Opvolgers zijn nog niet voorhanden. Voor velen wellicht een klap maar gezien de leeftijden van de organisatoren een verwachtte ontwikkeling. Verjonging van het organisatiecomité is dus nog de enige kans om de wedstrijd voor Nederland te behouden. Aanvulling vanuit Medemblik is daarbij een must omdat het meeste werk zoals het aantrekken van schippers met schepen vanuit Medemblik georganiseerd moet worden. De bar van Jack was daarbij de place to be, maar juist dat gaat wegvallen voor de organisatie. Wellicht zullen er andere initiatieven ontstaan maar DES hoopt op voortzetting met enthousiaste jonge mensen.