The Hague Swimming

Zwemmers en zwemsters die geen lid zijn van een bij de KNZB aangesloten vereniging kunnen deze zomer deelnemen aan openwaterwedstrijden van de zwembond. De KNZB wil met deze pilot de groeiende groep sportieve zwemmers die geen lid is van een vereniging de mogelijkheid bieden om in wedstrijdverband deel te nemen aan openwaterwedstrijden.

Organisatoren van openwaterwedstrijden onder de vlag van de KNZB krijgen de mogelijkheid om iedereen, lid of geen lid en met of zonder startvergunning, zowel prestatietochten als ook de wedstrijdafstanden aan te bieden. De kalender van openwaterwedstrijden telt bijna 25 evenementen en biedt de ongebonden zwemmer die op zoek is naar uitdaging veel gelegenheid tot wedstrijddeelname. Met de inschrijving voor een openwaterwedstrijd, verklaart de deelnemer over voldoende zwemvaardigheid te beschikken om de opgegeven afstand te zwemmen.Verder dienen zij zich uiteraard te houden aan de KNZB reglementen zoals die van toepassing zijn. Als ook de door de diverse organisaties gestelde voorwaarden.

Op de KNZB website zijn de achtergrond, uitgangspunten en de werkwijze gepubliceerd,

Let wel, voor ongebonden zwemmers geldt een toelage van € 10,- op het inschrijfgeld per wedstrijddag. Dit voor de door de KNZB geboden verzekering.