ENVOZ leermethode

Het elementair zwemmen is de basis waarop de zwem- en waterpolovereniging D.E.S. draait. Niet alleen in financiële zin, maar ook als leverancier van leden voor onze sporttakken wedstrijdzwemmen en waterpolo. Daarom vinden we het bij D.E.S. zo belangrijk dat de leerlingen niet alleen de zwemslagen goed leren beheersen, maar ook veel plezier hebben in het zwemmen.

DES geeft zwemles volgens de ENVOZ leermethode
Het bestuur van D.E.S. heeft besloten om vanaf 1 januari 2018 voor het Zwem ABC de lesmethode en zwemdiploma’s van het opleidingsinstituut ENVOZ te gaan gebruiken. Hieronder leggen wij u uit waarom en wat dat voor de leerlingen betekent.

ENVOZ verstrekt internationaal erkende diploma’s
ENVOZ is het opleidingsinstituut voor de Nederlandse Zwembranche en heeft al ruim 40 jaar een uitgebreid aanbod van internationaal erkende zwemdiploma’s. Dat de diploma’s internationaal erkend worden vinden wij belangrijk vanwege het grote aantal leerlingen dat tijdelijk in Nederland verblijft.

Uitgangspunt ENVOZ is zelfredzaamheid en zwemveiligheid
Het belangrijkste doel van de ENVOZ is om de veiligheid in het water te bevorderen. De lesmethode is zeer gericht op zelfredzaamheid en zwemveiligheid.

Kwaliteit en wijze van les geven
De lesmethode verandert niets aan de kwaliteit en de wijze waarop er al les werd gegeven aan onze leerlingen. Het watervrij maken, het drijven en uitdrijven op buik en rug zijn onverminderd belangrijk voor de beginnende leerling. Het kader van onze vereniging is geschoold in de eisen en beste manier om de leerlingen te begeleiden.

Bij D.E.S. vinden we het plezier in zwemmen het allerbelangrijkst. Water is leuk!
Bij de lessen wordt dan ook gebruik gemaakt van spelelementen en zwemmaterialen die passen bij de leeftijd en belevingswereld van de leerlingen, of ze nu jonge kinderen zijn of volwassenen. Wij kunnen ons voorstellen dat u misschien nog vragen hebt over de lesmethode. Uiteraard willen wij deze vragen naar behoren beantwoorden.

U kunt uw vragen stellen per email via elementair-des@zwemvereniging-des.nl of u kunt de coördinator, Katinka Brown in het zwembad aanspreken.