Wedstrijd-/Master-/Trimzwemmen

Wedstrijdzwemmen

Wedstrijdzwemmen is een intensieve sport. Dit betekent dat er veel getraind moet worden om steeds scherpere tijden te zwemmen. D.E.S. stimuleert haar leden om de trainingen te volgen en hier veel plezier aan te beleven.

Lid worden van D.E.S. wedstrijdzwemmen kan vanaf het moment dat je zwemdiploma A en B hebt of kunt zwemmen zoals bij A en B vereist is.
Wedstrijden starten vanaf 6 jaar en tot aan de 17-jarige leeftijd wordt er in principe tegen leeftijdgenoten gezwommen. Bij het wedstrijdzwemmen is geen limiet voor een maximum leeftijd vastgesteld. Tot je honderdste (zie masterzwemmen hieronder) kan je daarom voor het wedstrijdzwemmen bij D.E.S. terecht.
In tegenstelling tot wat sommige mensen denken, is het wedstrijdzwemmen niet altijd een individuele sport. Bij veel wedstrijden telt ook het totaal van de hele ploeg en gaat het dus niet alleen om de individuele prestaties.

Dus wilt u wedstrijdzwemmen in Den Haag, dan kunt u altijd terecht bij D.E.S.
De trainingen worden aangeboden in de diverse Haagse baden.